top of page

Houtsnippers gekregen van Geert de Haan van Krinkels BV en dhr. van Heek !

Beste tuinleden:

We kunnen weer houtsnippers vullen op het anti-worteldoek dat vanaf morgenmiddag weer in de opbergruimte te vinden is!

De helft van de paden (volgens het ontwerp van onze Ronald) zijn met anti-worteldoek en houtsnippers bedekt. De andere helft nog niet. Al bijna 2 maanden zaten we zonder houtsnippers waarvan zeker 5 weken het niet bekend was waarom. Stadsdeel Oost had ons naar ons idee "onbeperkt houtsnippers" beloofd.

Natuurlijk hebben zij al zo ontzettend veel voor ons gedaan: financieel, materieel en persoonlijk : waarvoor onze Hartelijke Dank ! ....maar dan nog is het wel even slikken als de begroting ineens aangepast moet worden. Helaas leek dit laatste het geval.

De vraag rees: "Waar moeten we dan onze houtsnippers vandaan halen?".

Ik heb van alles geprobeerd, zelfs Twente Milieu maar het mocht niet baten.

Op de site de Enschedese Uitdaging heb ik zelfs een oproepje geplaatst.

Bruins en Kwast konden we wel eens vragen werd er geopperd door Stadsdeel Oost.

Wat bleek: alleen al het brengen zou al bijna 200 Euro kosten! Bruins en Kwast zit namelijk in Goor....

Nu mocht het geval dat ik vanochtend op de UT zag dat er houtsnippers werden gemaakt.

Ik fietste er met mijn zoontje toevallig langs toen ik hem uit school haalde. Ik vertelde van de houtsnippertoestand in onze tuin en van de bezorgkosten van Bruins en Kwast en vroeg of er niet rechtstreeks vanuit de UT de snippers naar het Bruggerbosch zouden kunnen worden vervoerd. Vanuit Goor is anders zo ver om. Tijd=Geld

"Dat kan wel, ik woon daar toch in de buurt, ik kan ze zo langsbrengen" zei de tractorrijder dhr. van Heek.

"Bent u de baas dan?", vroeg ik.

"Nee, dat niet, dat is Geert".

Hij bracht mij een paar meter verderop naar dhr. Geert de Haan.

Ik vertelde over onze mooie wijkontmoetingstuin, de subsidies en het grote houtsnippertekort en dus begrotingstekort.

"De houtsnippers krijg je van mij", zei hij! -Ongelooflijk wat gaaf dit!- "Dan mag de bezorger zeggen wat hij ervoor wenst te ontvangen".

De houtsnipperbezorger , dhr. van Heek, kwam stipt op tijd met de houtsnippers na een telefoontje dat hij onderweg was. Dikke 10 m3 is er gestort !

Ik stelde nog voor om een krat bier uit te zoeken bij AH... Het aanbod sloeg hij af, hij hoefde maar een kwartiertje in totaal om te rijden, zei hij. Maar ik kom er nog wel op terug!

Of we brengen ze een fruitpakket in de zomer. Of bakken een paar keer een appeltaart van onze appels. Of toch maar een kratbier brengen... of 2 :-)

Eindgoeg, Algoed: er zijn weer houtsnippers.

We moeten ze snel gebruiken, ze zijn vers he.

Kortom: aan het werk! : gauw alle paden vullen met anti-worteldoek (vanaf morgenmiddag weer verkrijgbaar vanuit de opbergruimte) en houtsnippers

Het wordt alsmaar mooier!


Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page